נדמה שבתקופה האחרונה אין דבר שלא ניתן למצוא לו אתר, כאשר מה שפעם היה שמור רק לגופי ענק בתעשיות השונות או לגופים ממשלתיים התרחב לכדי כך שגם למכולת השכונתית שלכם או לפלאפל האהוב עליכם יש נציגות אינטרנטית.
מצד שני, כאשר חושבים לעומק על הכוח שאתר שכזה מעניק לבעליו, במיוחד ובמיוחד כאשר מדובר בבית עסק – קשה שלא לשאול איך המעבר המתבקש כל כך לא התבצע טרם לכן, כאשר גם כיום מהירי החלטה צפויים להיות מתוגמלים בעתיד הלא רחוק.
מה אתר נותן לעסק?
שאלה שעולה לעתים תכופות עד כדי כל פעם היא למה העסק שלי צריך אתר? שאלה שכדי לענות לה במדויק צריך לבחון את התמורות שחלו בהרגלי הצריכה של הציבור הרחב בישראל או בעולם המערבי בכלל, כאשר היום כל דבר שרק אפשר לחשוב עליו נמצא במרחק כמה נגיעות מהטלפון הנייד.
כלומר, אם פעם דרך הטלפון שלנו יכלנו להזמין אך ורק פיצה או אינסטלטור, היום קשה לחשוב על שירות או מוצר שלא ניתן להזמין מרחוק, כאשר החשיבות של רלוונטיות או דריסת רגל אינטרנטית חשובה היום לא פחות (ויש שיאמרו שיותר) מהחזקה במוצר איכותי יותר לעומת המתחרים.
או במילים אחרות, היום כולם מחפשים הכול דרך האינטרנט, כשמי שלא מחזיק בנוכחות אינטרנטית כדוגמת אתר לעסק, פשוט מוותר על נתח שוק עצום וכזה שרק הולך וגדל. אותו נתח שוק גדל הן בגלל שעוד ועוד עסקים בוחרים ''להגר'' לתוך המסך ולהקים לעצמם אפליקציות ואתרים מסביב לשעון, וגם כי הדור הצעיר שקיים כיום הוא כזה שלמעשה גדל עם טכנולוגיה ביד, ולכן רגיל ומכיר תרבות צריכה שקיימת אך ורק דרך ביקורות, המלצות, אפליקציות ומסכים.
למה לרדוף אחרי לקוח אם הלקוח יכול לרדוף אחריכם?
בהמשך לכך, עוד סיבה שבגינה מוכרח כל עסק להקים ולבנות עבורו אתר, היא שבאמצעות בניית אתרים רלוונטית ואיכותית יכול אותו עסק להפסיק לחזר אחרי לקוחות ופשוט לחכות שהטלפון יצלצל כאשר הם באים אליו מיוזמתו.
כלומר, בהתחשב בעובדה שעל פי נתונים רשמיים בישראל גוגל הוא מנוע החיפוש המועדף של כ- 96% מהגולשים, כמו גם כי 3 התוצאות הראשונות בעבור כל מונח בגוגל זוכות לרוב ביותר מ- 60% מכניסות הגולשים, בניית אתר לעסק וקידומו לעבר המקומות המובילים למעשה מבטיחה לכם שלט חוצות בלתי נדלה וכזה שזוכה לתשומת הלב של גולשים – שחיפשו בדיוק את מה שאתם מציעים.
לדוגמה, מנעולן שרכש לעסק שלו אתר על מנת להגדיל את החשיפה שלו ובהתאם את קהל הלקוחות שלו לא צריך עוד לחלק פלאיירים או לקנות מודעות במקומונים, פשוט כי כאשר האתר שלו ממוקם במקומות הגבוהים בגוגל כל מי שיחפש מנעולן אוטומטית יופנה אליו ויוכל להתרשם מכל אשר יש לו להציע.
כך למעשה האתר שלכם הופך לחנות הכי טובה שלכם, כזו שבה אתם שולטים בכל פרט קטן ושעלות התחזוקה שלה היא כאפס וככלום לעומת החזקה של חנות ממשית שבה צריך לשלם שכר דירה או משכורת לעובדים.
בניית אתר לעסקים – צעד כלכלי שחוסך עלויות!
כמו כן, כאשר מבצעים בניית אתרים לעסק, אותו עסק יכול להשתחרר ולוותר על כלי פרסום ישנים שהוא עשה בהם שימוש בתקופות פחות מודרניות. כלומר ולדוגמה, כעת כאשר יש לאותו עסק מקור בלתי נדלה ללקוחות ולהפצת הבשורה אודות השירותים שלו, הוא אינו זקוק עוד לפרסום ברדיו, בטלוויזיה, או דרך שלטי חוצות ואמצעים ישנים שאינם מניבים תשואה ותוצאות כמו אתר מתוחזק שנותן רושם וביטחון ללקוחות השונים.
שדרו מקצועיות ואמינות ללקוחות
בנוסף, אחד היתרונות הגדולים ביותר שנלווה לבניית אתר לעסק הוא לא רק היכולת להגדיל את החשיפה או לצמצם עלויות פרסום, אלא יכולת לנסוך בלקוחות הפוטנציאלים את התחושה שאתם יודעים מה אתם עושים ושיש לכם את היכולת לתת להם את השירות ו/או המוצר שהם מחפשים.
כלומר, מה יכול להיות יותר טוב לעסק מאשר לאפשר ללקוחות לבחון את יכולותיו ללא לחץ ומתוך עמדה שהם עצמם בחרו להיכנס, כאשר דרך מתן דוגמאות או אינפורמציה רלוונטית ניתן למעשה להגדיל את הרצון שלהם לעבוד אתכם, והאמינות והמוניטין שנלווה לעסק שלכם.