רואי חשבון כמו כל בעלי המקצועות החופשיים נוטים להתמודד בשוק תחרותי בו המעז לחשוב מחוץ לקופסה לרוב מנצח, כאשר אילו בעבר אותה תעוזה התבטאה אך ורק ביכולות מקצועיות או בינאישיות, אזי שכיום במציאות המודרנית שלנו בה כל דבר מגיע דרך מסך – גם לבניית אתרים לרואי חשבון יש משקל בעבור יכולתו של רואה חשבון להצליח ולייצר לעצמו דריסת רגל בשוק בו הוא פועל.
זו גם בדיוק הסיבה שלאחרונה אנו רואים עוד ועוד אתרים שהוקמו עבור רואי חשבון כפטריות לאחר הגשם וכאלו שמאפשרים להם להגדיל את קהל הלקוחות שלהם ולהיחשף לגורמים שבעבר לא היו מודעים לקיומם – במיוחד כאשר מדובר בתחום שבו פריצת הדרך לאחר ההתמחות מורכבת במיוחד.
למה רואה חשבון צריך אתר?
כדי להסביר לעומק את היתרונות והחשיבות שיש באתר עבור רואה חשבון, כמו כל בעל מקצוע חופשי – משרד ועצמאי כאחד, יש לבחון את האופן שבו היום לקוחות בוחרים או מחפשים סיוע ומענה לבעיות שלהם.
כלומר, אם בעבר כאשר היה לאדם צורך בשירותי ראיית חשבון הוא היה מסתמך על המלצות או חיפוש מקומי בלבד, הרי שהיום במיוחד כאשר שירותים רבים ניתנים מרחוק ודרך המסך, החשיפה לכל נותני השירותים ננדה גם היא אל תוך הרשת.
או במילים אחרות – לאתר שלכם יש את היכולת לחשוף אתכם לכמות בלתי נגמרת של לקוחות כאשר ככל שיותר לקוחות נכנסים אליו – כך גם גדלה המוטיבציה והנכונות של גוגל או כל מנוע חיפוש באשר הוא להציג אתכם בפרונט, בגלל הרושם שאתם נותנים מענה טוב למי שמחפש את השירותים שלכם.
בניית אתר לרואי חשבון חוסכת הון עבור פרסום לא יעיל
בנוסף, רבים רואי החשבון אשר מנסים לגייס לקוחות ולעורר חשיפה למשרד שלהם באמצעות שלטי חוצות או קניית מודעות בעיתונות, אשר פרט להיותם אמצעים ארכאיים וכאלה שלא באמת מייצרים תמורה עבור ההשקעה בהם, הינם יקרים משמעותית מאשר השקעה באתר.
הסיבה לכך היא שבניגוד לפרסום מודפס אתר האינטרנט שלכם לא צפוי להתייקר כתוצאה מעלייה בפופולאריות שלו, כמו גם שהוא מחזיק ביחס עלות תועלת גבוה במיוחד עבור חשיפה ללקוח מסוים, כזה שמנועי החיפוש והאלגוריתמים מביאים ישר עד פתח המשרד שלכם.
לכן ניתן לומר כי עצם בניית אתר לרואי חשבון היא צעד כלכלי לא רק בשל הגדלת ההכנסות שנלוות לו, אלא גם ובעיקר בזכות הקטנת ההוצאות שמקבלים כאשר אפשר להפסיק להסתמך על כלים ישנים או כאלו שהיו נכונים יותר בחצי המאה הקודמת.
בשוק כמו ראיית חשבון – מי שלא ברשת לא קיים
מנגד, ישנם רבים (בעיקר אלו שפועלים בתחום מזה זמן רב) שמאמינים שלא קיים צורך בנוכחות דיגיטלית על מנת לייצר מאגר לקוחות. אך בדיוק כמו שהיו כאלה שהקטינו בחשיבותם של מכוניות כתחליף לסוס ומרכבה, או טלפון נייד לטלפון נייח – גם להעברת אפיקי הפרסום למסכים הקטנים ישנם כאלה המבקשים לסרב להסתגל לשינוי.
כלומר, המצב בשטח כיום, זה שבמסגרתו אלפי רואי חשבון מחזיקים כבר היום באתרי אינטרנט שמייצגים אותם ו/או את משרדם, הוא זה שמעיד על כך שהמשרדים המצליחים ביותר הפנימו והתרשמו מהערך הרב שיש לאתר אינטרנט עבור רואי חשבון, כמו גם כי המגמה רק צפויה להתחזק עם הזמן, בדיוק כפי שקרה עם אתרי עריכת דין.
''אבל כבר יש לנו אתר''
בנוסף לכך, בניית אתר היא לא תעודת ביטוח לכך שמדובר באתר יעיל או כזה שבאמת מממש את מטרתו ויעודו, כאשר ישנם אתרים רבים שבנויים בצורה לוקה בחסר או כזאת שהוזנחה במשך שנים רבות, כאשר לאור זאת כמובן שלא ניתן לראות מהם רווחים או חשיפה רצויה.
לכן, חשוב גם לוודא שהגורם שבנה לכם את האתר הוא מומחה ובקיא בתחום בו הוא עוסק, כאשר אם יש לכם אתר שטרם עודכן או טופח מזה זמן רב – חשובה שבעתיים הפנייה לגורם מקצועי כדי להחיות אותו או לאפשר לו להתעדכן במציאות ועולם תוכן שמשתנה מסביב לשעון.
לסיכום – אל תישארו מאחור והתאימו את עצמכם למאה ה- 21
בניית אתר לרואי חשבון היא בגדר הצעד הראשון בהקמת תשתית אינטרנטית ראויה לעסק, אך גם כזו אשר אין להקטין בחשיבותה בשל התחרות הרבה שקיימת בענף זה כמו בכל שאר ענפי המקצועות החופשיים.
לכן, במידה וגם למשרד שלכם עדיין אין אתר שמייצג אותו כהלכה, כזה שנועד לא רק להגדיל את החשיפה אלא גם לתת ללקוחות קיימים ו/או עתידיים הצצה אודותכם ואודות הישיגם השונים, פנו בהקדם לחברה שתאפשר לכם לעשות את ההתאמה המתבקשת – כדי לאפשר לכם לממש עד תום את הפוטנציאל שלכם.