קידום אתרים (S.E.O. Search Engines Optimization) הינו ללא ספק האמצעי שיווק #1 בזירת הדיגיטל או אפילו בכלל ! כאן ובמאמרים נוספים בהמשך, נפרט למה זה נכון ללא עוררין ולמה כל עסק פשוט חייב לעשות קידום אורגני.
החלום של כל סמנכ"ל שיווק כיום, וכבר הרבה שנים האמת, הוא להופיע במיקומים ראשונים בגוגל, בתוצאות חיפוש לביטוים הכי חשובים של העסק. וזה מפני שמנהלי שיווק יודעים שה"טראפיק" המגיע מתוצאות אורגניות בגוגל הוא הטראפיק הכי איכותי שיש של קהל היעד, טראפיק אורגני שהופך ללידים הכי איכותיים שבסופו של דבר הופכים ללקוחות אמיתיים ואיכותיים.
סוגי תוצאות חיפוש בגוגל:
- תוצאות חיפוש ממומנות
אלו הן תוצאות של אתרים שמפרסמים בכסף ב"גוגל אדס" (Google Ads), לפי שיטת תשלום PPC כלומר Pay Per Click, לפי תקציב יומי.
- תוצאות חיפוש של גוגל עסקים
גוגל התחילו לקדם חזק מאוד את הפלטפורמת "גוגל עסקים" בתוצאות החיפוש שלהם.
לכן קריטי יותר מתמיד, כחלק מפרויקט הקידום אורגני, לעשות אופטימיזציה חזקה שם. ההופעה בזירה זו בעיקר לפי מיקום הגולש, אבל עם אופטימיזציה נכונה, ניתן להופיע בה ברוב המקרים של תוצאת החיפוש לביטוים המקודמים.
- וכמובן, התוצאות הנחשקות ביותר, "תוצאות חיפוש אורגניות"
כאן בעצם הכל קורה, כאן נרצה להופיע במיקום הראשון לכל הביטוים הכי חשובים שלנו.
אנחנו בפולפאוור עובדים פולפאוור להיבא לקוחותינו לכאן, ומצליחים :)
למה צריך קידום אתרים בכלל ?
מעל ל 90% מהגולשים משתמשים במנוע החיפוש Google בכדי למצוא את מבוקשם במהירות המירבית באינטרנט, פחות מ5% ממשיכים לעמוד השני של תוצאות החיפוש, לכן חברה שרוצה לקבל טראפיק מאסיבי ופאסיבי חייבת להופיע בעמוד הראשון לפחות לפחות, לביטוים הכי חשובים שלה. דבר שימקם את החברה כמובילה בתחומה ויביא באופן עקבי וסיסטמטי לידים הכי איכותיים שיהפכו ללקוחות איכותיים ולהגדלת ריווחיות החברה.
התחרות גדולה לכל חברה לכן מי שרוצה לשרוד צריך לפעול ומהר. אז כולם רוצים להיות ראשונים בגוגל למילות החיפוש הכי רלונטיות לחברה, אבל ראשון בגוגל יכול להיות רק אחד אז אם עוד לא התחלתם לקדם את אתרכם אף פעם לא מאוחר אבל כדאי שתזדרזו.
קידום אתרים הנעשה על ידי איש מקצוע יכול להזניק את האתר אל ראש תוצאות החיפוש. קבלו עוד נקודה חשובה למחשבה: קידום אתרים שנעשה בידיים בלתי מקצועיות יכול לגרום לאתר נזק בלתי הפיך וקידום אתר מקצועי יכול להביא חברה לנוח על כתפי ענקים.
אז איך עושים את זה ?
קידום אורגני, עם כל הכבוד, הוא בעצם הרי באמת צריך להיות "אורגני" !
הרי כל מה שגוגל באמת רוצים, זה לטובת הגולש, זהו! שהגולש ימצא את מבוקשו במהירות האפשרית.
לכן בקידום אורגני, אנחנו צריכים לחשוב טוב מה בדיוק קהל היעד שלנו ירצה לראות בעמוד, ונדאג לספק לו את זה. כלומר תוכן איכותי, תמונות נעימות, אולי סרטון, אולי גלריית תמונות ועוד...
ישנם מספר מישורים עיקריים להצלחתו של פרויקט קידום אתר בגוגל:
- תוכן, תוכן, תוכן מאונדקס היטב באתר וכתוב בצורה ידידותית למנועי חיפוש.
- קוד האתר צריך להיות נקי וקריא לרובוטים של מנועי החיפוש, צריך להכין לרובוטים הללו את קוד האתר על מגש זהב ולא להשאיר להם מקום לשאלות ולהתלבטויות דבר שעלול להביא לאינדוקס מוטעה ולא אופטימאלי של דפי האתר.
- קישוריות, קישוריות פנים-פנים, קישוריות פנים חוץ וקישוריות חוץ-פנים ואיזון ביניהם.
- ועוד מאות פרמטרים שצריכים להילקח בחשבון לקידום אתר בגוגל וביניהם, תגיות מטה (Title, Description, Keywords...) וכותרות מוגדרות (H1,H2,H3...) לכל עמודי האתר, ותק הדומיין, מבנה עץ מפת האתר, שיווק האתר במנועי חיפוש ואינדקסים מובילים ורלונטיים ועוד רבים וטובים.
למה אנחנו ?
עכשיו שאנו יודעים שאנחנו רוצים להופיע במיקומים גבוהים בגוגל, אנחנו ב פולפאוור משלבים בין בניית אתר מקצועי בסטנדרטים גבוהים וקידום האתר באופן אופטימלי בגוגל, מדובר בשילוב המנצח להצלחתו של פרויקט באינטרנט, נקודה.
לקוחותינו מעידים שקידום אתרם הביא לגידול של עשרות אף מאות אחוזים בטראפיק האתר ומכאן כמובן לגידול משמעותי במכירות. אנחנו מזהירים מראש שחשוב להיות מוכנים להצלחה ע"י הכנת מערך אירגוני מתאים לפני הצלחה.