שיווק דיגיטלי חיוני לצמיחתו של כל עסק בימינו. אולם, שיווק העסק עשוי להיראות מעט אחרת כאשר משווים בין עסקים שונים. כיצד השיווק הדיגיטלי יכול לסייע לעסק שעובד עם קהל מקומי, ואילו אפיקי שיווק יעילים עבורו במיוחד? התשובות בשורות הבאות.
שיווק דיגיטלי מקומי
עסקים מקומיים מעוניינים וצריכים להתמקד במיקום הגאוגרפי שלהם. משמעות הדבר היא, שהפרסומים ותקציב השיווק יתמקדו במשיכת לקוחות שמצויים בסביבת העסק, או כאלו שהעסק נגיש להם.
מילות מפתח מקומיות
בעולם השיווק מילות המפתח מאפשרות להתמקד בקהלי היעד. מכיוון שעסקים מקומיים לא יכולים להתחרות בדירוגים לצד עסקים לאומיים או בינלאומיים, הם צריכים להתמקד בהמרה באופן טבעי באמצעות חיפוש מקומי.
כאשר מדובר באיתור מילות מפתח לעסקים מקומיים, כדאי להתמקד דווקא במילות מפתח לזנב ארוך, שעשוי להיות להן נפח חיפושים קטן יותר, אך באופן חד משמעי יותר רלוונטי.
זה המקום לציין, שנפח חיפוש קטן אינו דבר רע כאשר מדובר בשיווק מקומי, כל עוד תוצאות החיפוש מובילות להמרה חיובית.
למה חשוב להתמקד בשיווק מקומי?
מיקוד בקהל יעד מקומי דורש תקציב שיווק קטן יותר. פרט לכך, שיווק מקומי מאפשר להתמקד במילות מפתח מיוחדות ובדפי מיקום שיגדילו את אחוזי ההמרה ויניבו קליקים שמכניסים יותר לבית העסק.
עסקים מקומיים וקידום אתרים
קידום אתרים שמייצג אופטימיזציה למנועי החיפוש נועד לשפר את דירוג האתר באמצעות בניית קישורים נכנסים וקידום מילות המפתח המתאימות. אסטרטגיית קידום נכונה היא דרך נפלאה להבטיח לעסק מיקום טוב בדירוג האורגני בחיפושים מבוססי מיקום.
קידום מקומי בגוגל
לא ניתן להסביר במילים את מידת החשיבות של רישום העסק בגוגל, וככל הנראה, עסק שלא פותח בגוגל דף עסקי אינו בעל זכות קיום בתוצאות ה- SERP.
דף עסקי בגוגל הוא כלי חיוני שמאפשר להזין מידע חשוב אודות העסק. באמצעותו לקוחות פוטנציאליים יכולים לקבל מידע חיוני כמו כתובת העסק, פרטי יצירת קשר, דירוג לקוחות ועוד.
בניית דפי מיקום
דף מיקום המותאם באופן יעיל יסייע לעסק מקומי לייצר לידים רלוונטיים. גוגל מעדיפה תוכן עבה, ולכן עדיף לספק כמות מספקת של מידע. עם זאת, חשוב שתוכן העמוד יהיה רלוונטי. מילוי סתמי של מילות מפתח ותוכן שאינו ידידותי למשתמש יגרום למנוע החיפוש להעניש את הדף שלך.
דף המיקום האידיאלי יכלול את הפריטים הבאים:
- שעות פתיחה
- פרטי קשר נחוצים, כולל מספר טלפון וכתובת דואר אלקטרוני
- תוכן חזותי
- רשימה ותיאור שירותים
- מילות מפתח רלוונטיות
פרסום מאמרים בבלוג
כל עסק קטן זקוק לבלוג, שיסייע לו לשפר את דירוג האתר בתוצאות החיפוש. לעיתים קרובות מאמרים בבלוג משמשים לחזק קמפיין SEO על ידי הגברת מילות מפתח ובניית קישורים נכנסים.
קישורים נכנסים הם למעשה קישורים שמצויים באתרים אחרים ומובילים לדף באתר של העסק. כאשר לאתר המקשר יש סמכותיות גבוהה, זה מועיל לקידום האתר של העסק.
בלוג אטיכותי מכיל תכנים איכותיים עם ערך לגולשים. גוגל מעדיפה לקדם אתרים עם תוכן עבה, כזה שמחולק לכותרות ונקודות טבליט, המכונות 'בולטים'. בלוג שבנוי לפי עקרונות אלו יכול להיות מאוד חיוני לקמפיין SEO.
עסקים מקומיים ו- PPC
פרסום ממומן בגוגל הוא הפתרון לעסק שרוצה לכוון לקהל ספציפי ולראות תוצאות כמעט מיד. זוהי שיטת קידום עוצמתית שמאפשרת לעסק לראות תוצאות מהר מאוד, אך עוצמתית ככל שתהיה, לאורך זמן השיטה הזו צריכה להיות מגובה בקידום אורגני.
מיקוד בקהל היעד
באשר למיקוד בקהלים, השיווק בגוגל ובמדיה החברתית עשוי להיות יעיל ביותר, מכיוון שניתן לאסוף את אינפורמציה רבה על קהלי היעד. נתונים כמו גיל, מצב משפחתי ומיקום הם רק חלק קטן מהנתונים שניתן לקבל הצרכנים, וזה הולך ומעמיק עד כדי גיחוך, במיוחד ברשת החברתית, שם ניתן לאסוף נתוני השכלה, היסטוריית עבודה, תחומי עניין, הכנסה ועוד.
כמו כן, ניתן לאתר משתמשים שלא ביצעו המרה לצורך שיווק מחדש וקהלים דומים לאלו שביצעו המרות. עם זאת, חיוני לעשות שימוש בנתוני מיקום שהנם שימושיים להפליא.
לסיכום
העולם המקוון מכיל מיליוני עסקים, אך כל אחד מהם יכול להתבלט כאשר משווקים בחוכמה.
המומחים של פולפאוור מתמחים בשיווק עסקים ויודעים לרתום את יתרונות הזירה הדיגיטלית לטובת שיווק העסק והגדלת החשיפה באופן שנכון לו, בין שהוא זקוק לשיווק מקומי או לשיווק נרחב יותר.