פרסום בגוגל או פרסום ממומן בגוגל ליתר דיוק (ובאנגלית SEM - Search Engine Marketing) הוא אחד הכלים האפקטיביים ביותר לקידום ושיווק של אתרים ברשת. העיקרון עצמו הוא פשוט למדי: כל מפרסם המעוניין בכך יוצר מודעת טקסט בסיסית המתמקדת במילות מפתח מסוימות ומפנה אל עמוד ספציפי באתר האינטרנט שלו או בעמוד נחיתה ייעודי שהוקם במיוחד לקמפיין. המפרסמים שהמודעות שלהם איכותיות יותר ומוכנים לשלם יותר כסף עבור כל לחיצה (PPC - Pay Per Click), מוצגים במקום גבוה יותר לצד תוצאות החיפוש הרגילות (התוצאות האורגניות).

האספקטים השונים של ניהול קמפיין פרסום בגוגל

אף על פי שהעיקרון של פרסום בגוגל הוא פשוט למדי, על מנת להתמקצע בו נדרש ניסיון עשיר בבניית קמפיינים והכרת זירות שונות בעלות רמות משתנות של תחרותיות. ניהול קמפיין פרסום אפקטיבי מצריך אסטרטגיה ברורה, קביעת מטרות ואופטימיזציה של הקמפיין. אף קמפיין פרסום ממומן בעולם מעולם לא עלה לאוויר בצורה מושלמת, חייבים לבצע אופטימיזציה מתמדת על ידי בעלי נסיון מוכח בתחום. האופטימיזציה של הקמפיין מתמקדת בכמה אספקטים שונים:

  1. ציון איכות
    ציון האיכות הוא מדד למילות החיפוש בקמפיין הנקבע על ידי גוגל לפי התאמת תוכן המודעה והעמוד אליו היא מובילה למילות המפתח שנבחרו בעבורה, אך גם על ידי ההרחבות השונות בהן נעשה שימוש (למשל, מספר טלפון או קישור למפה במודעות Mobile)
     
  2. תמחור (Bid)
    השגת המחיר הנמוך ביותר האפשרי עבור כל מודעה (כזכור PPC), אך כזה שעדיין יאפשר לה להופיע במקום בולט מעל לסף של הופעה בעמוד הראשון. יש לציין כי המחיר המינימאלי להופעה בעמוד ראשון נקבע גם על ידי ציון האיכות של המודעה והBid שניתן לאותו הביטוי. מתן/אופטימיזציית "בידים" לביטוים בקמפיין נעשה כמעט ברמה היומית, זאת על מנת להבטיח ניצול מלא של תקציב הלקוח.
     
  3. אחוזי הקלקה על המודעה (CTR) 
    כתיבת מודעות אטרקטיביות לקבוצות מודעות בקמפיין אדוורדס נראה כמשימה קלה ממבט ראשון, אבל זהו שממש לא! כל מילה נחשבת, יש 25 תווים בכותרת ועוד 2 שורות קצרות של עד 35 תווים כל אחת... עם זה צריכים לנצח ולשפר כל הזמן את אחוזי ההקלקה על המודעות שלנו. מה שהכי חשוב לזכור הוא להיות ממוקד, מכירתי, מניע לפעולה להקלקה ופשוט לדעת לכתוב מודעות מדליקות שיגרמו לכל מי שנחשף אליהן להקליק! CTR גם נתון שמשפיע על הציון איכות. מודעה פשוטה וקליטה המותאמת למילות המפתח שהוצמדו אליה תהיה אטרקטיבית יותר לא רק בעיני האלגוריתם של גוגל, אלא גם בעיני הגולשים עצמם.
     
  4. יחס המרה 
    יחס המרה הוא בעצם היחס בין כמות ההקלקות לבין כמות הביצוע פעולות שהוגדרו (יצירת ליד, הרשמה לניוזלטר, חייג טלפון...) ניתן לומר שזהו נתון חשוב מאוד למעקב תמידי כי הוא בעצם משקף את הצלחת הקמפיין.
     
  5. החזר על השקעה (ROI - Return on Investment)
    ההחזר על ההשקעה מציין את סך כל ההוצאות על הקמפיין לעומת ההחזר ממנו. בדוגמה הפשוטה ביותר שילמנו לחברה המנהלת בעבורנו את הקמפיין 100$ עבור ניהול הקמפיין ו - 100$ ישירות לגוגל עבור הצגת המודעות עצמן, כאשר בסך הכול הגענו למכירות של 1000$ מהקמפיין בלבד באמצעות המרות. בסך הכול יש לנו יחס ROI של 1:5.

עכשיו שברור לנו את רמת המורכבות של ניהול קמפיין אפקטיבי לקבלת "החזר על ההשקעה" חיובי, חשוב לעבוד עם חברת ניהול קמפיינים מקצועית עם הרבה שנות ניסיון ומכתבי המלצה מלקוחות מרוצים. אנחנו באינטרנט פולפאוור נשמח לקבוע לכם אסטרטגיית פרסום ברורה, להרים עבורכם קמפיין ולבצע אופטימיזציה מתמדת לניצול מירבי של התקציב פרסום שלכם.

חשוב לציין כי אנחנו מספקים כמובן שירות בניית עמודי נחיתה, כך שאנחנו בעצם נהיה אחראים להצלחה שלכם עם פתרונות של חבילות "הכול כלול" משתלמות במיוחד.