השילוב בין התועלת לרגש יוצר את הערך שהצרכנים מעוניינים לקבל מהמוצר וכתוצאה ישירה מכך נוצר קשר ייחודי בין הצרכן למוצר עצמו. הקשר נוצר באמצעות הערכים המשותפים שיוצרים קשר אמוציונלי חזק המביא את הצרכן לרצות לרכוש באופן מידי את המוצר.
המותג הוא מוצר המכיל בתוכו סדרת ערכים, רגשות והבטחות המקנים לו ערך מוסף. מעבר לצורך הפונקציונאלי, עליו המוצר עונה הוא יוצר אמוציונליות המניעה לפעולה ישירה בקרב הצרכנים.
כבעלי עסקים רצוי שתזכרו שככל שרמת הבידול של המותג שלכם גבוהה יותר משאר המוצרים המתחרים, מתחזק המוצר ונהפך למותג.
על החברות להגדיר את המהות הבסיסית שהמותג אמור לספק בכל פעם שיימכר לצרכנים. הביטויים המקומיים של מהות זו יכולים להיות שונים כל עוד הם מספקים את תחושת המותג.
למותג מנצח צריך להעניק אישיות עליו להיות מזוה עם תכונה או תכונות מסוימות, והתוכנות האלה חייבות לבוא לידי ביטוי בכל פעילויות השיווק של החברה גם באוף ליין וגם באונליין.