מבנה האתר
מבנה אתר מקצועי הוא כזה שמאפשר איתור של כל המידע הדרוש לגולשים ללא קושי. כלומר, הימצאות קישורים ברורים לכל העמודים החשובים באתר. הרובוט של מנועי החיפוש משוטט באתר ועוקב אחר קישורים בצורה מכנית ולכן, חשוב מאד שמסלול הגלישה שלו יהיה ברור ונגיש כך שהוא יוכל לבחון את הדפים באתר שלכם ולדרג אותם במיקומים הראשונים במנועי החיפוש.
בדיקות טכניות
לצורך תחזוק תקין של אתר תדמית מקצועי, יש לבדוק את האתר מבחינה טכנית. אחת הבדיקות החשובות ביותר היא - אם ישנם "קישורים שבורים" באתר. כלומר, קישורים שאינם מובילים לאתרים תקינים או שאינם קיימים כלל.
בניית מפת האתר
טרם בניית אתר תדמית עליכם לבנות מפת אתר. מפת אתר היא סוג של תרשים זרימה המפרט את כל הקישורים באתר לפי מבנה הגלישה בו, וזאת כדי להקל על הרובוט של מנועי החיפוש ולחזק את מעמד האתר בעיניו. כמובן שבניית מפת האתר תקל גם על גולשי האתר. חילוק האתר לקטגוריות תמקד את הגולשים ותעזור להם להתמצא באתר. נוסף לכך, מומלץ להוסיף לינק נפרד המוביל למפת האתר שמטרתו לעזור לגולשים בניווט במפת האתר.
הטמעת ביטויי מפתח בתוכן האתר
במידה ושאלתם את עצמכם כיצד גוגל יודעת שהתוכן שלכם הוא איכותי או טוב לגולש ולפי כך מקדמת לכם את האתר, הינה לכם התשובה. מנועי החיפוש בגוגל אוספים, מדרגים ומציגים דפי אינטרנט ולא אתרי אינטרנט. לכן, לאחר שיש לכם רשימות ביטויי מפתח המייצגות באופן אמין את בית העסק שלכם, חשוב לפזר אותם נכון באתר העסקי שלכם. גוגל קוראת את ביטויי המפתח בכל דף, מילות המפתח המקבלות דירוגים גבוהים, הנחשבות איכותיות יקודמו לדפים הראשונים בגוגל. בעת כתיבת המאמרים יש לשלב את ביטויי מפתח שאותם רוצים לקדם באתר. ביטויי המפתח יבחרו על בסיס מחקר מילות מפתח שבוצע בשלב הראשוני. את מחקר מילות המפתח ניתן לעשות בGoogle Ads. בעבור כל עמוד באתר נהוג לבחור ביטוי אחד או שניים שאותם יש בכוונת העסק לקדם, מטרת קידום הביטויים היא לגרום לדף האינטרנט של האתר שלכם להופיע במקומות הראשונים בגוגל.
תגים
התגים בהקשר של קידום אתרים הם שורות קוד המיועדות לקריאה על ידי הרובוט של מנועי החיפוש. מטרת התגים היא חיזוק נוכחות ביטוי החיפוש באתר, ללא הופעתם בטקסט הגלוי לעין. יש חשיבות רבה להוספת תגים לתוכן האתר. כדי לעשות זאת יש צורך בידע בסיסי בתוכנות.
מבנה התוכן
כתבו את דפי האתר באופן שמנועי החיפוש אוהבים. התוכן באתר תדמית צריך להיות מובנה ובעל סדר היררכי, כך שיהיה ברור לגולשים מהו העיקר ומהו הטפל באתר. גם הקישורים בין עמוד לעמוד צריכים להיות ברורים ולהופיע במקומות בעלי חשיבות אסטרטגית גבוהה בתוכן. התוכן חייב להיות אמין וחזרה מוגזמת שלו או בניית פסקאות שאינן הגיוניות יכולה לפגוע באמינות האתר.
פופולריות האתר
חשוב לרשום את האתר לאינדקסים ומנועי חיפוש, חשוב לייצר תוכנית מסודרת בנושא זה שתבחר את האינדקסים החשובים והנכונים לקהלי היעד של הגולשים שלכם, לבדוק את מצב הרישום ואת המיקום של בית העסק בהם.
קישוריות פנים וקישוריות חוץ
הבאת קישורים חיצוניים הוא בעל חשיבות קריטית לאתר שלכם בקביעת מיקומו בגוגל. ככל שהאתר שלכם מקושר יותר לאתרים אחרים ברשת, כך יעלה מיקומו בגוגל. עם זאת, לא כל קישור עוזר לקידום האתר ומיקומו, יש להקפיד להחליף קישורים עם אתרים מאותו עולם התוכן וכך ייחשב האתר כאיכותי במנוע החיפוש.
יש לייצר קשרים עם מנהלי אתרים ואסטרטגיה להשגת קישורים ולהפעילה בצורה שיטתית וייסודית.
ככל שיהיו יותר אתרים איכותיים הקשורים לאתר שלכם כך תגבר התנועה האיכותית אליו. המטרה החשובה של הוספת לינק/קישור היא חיזוק מעמדו של האתר במנועי החיפוש ולא כמות התנועה של הגולשים שתגיע מהלינק עצמו. במקרה זה חשובה האיכות ולא הכמות.
השיטה המוכרת ביותר להשגת קישוריות היא הפנייה ישירה לאתר בעל תוכן דומה לשלכם ופשוט להציע להחלפת קישורים. בשיטה זאת יש לשקול היטב את בחירת הקישורים, כי בחירה שאינה נכונה יכולה להשפיע לרעה על דירוג האתר במנועי החיפוש.
מעקב מיקומים של ביטויי חיפוש
לאחר שהתחלתם בתהליך הקידום של אתר התדמית שלכם, חשוב שתעקבו אחרי המיקומים שלהם זוכה האתר לאחר הזנת ביטויי החיפוש שאותם אתם מקדמים, את תהליך זה אפשר לעשות באופן ידני או ע"י תוכנות אוטומטיות, אך המדד האמין והחשוב ביותר הוא כמות התנועה שתגיע לאתר בעקבות התהליך.