מונטיזציה ביוטיוב - נוסחת הפלא של יוצרי התוכן

לשיחת ייעוץ והצעת מחיר

השאירו פרטים ואנחנו מיד מתקשרים:

המתינו...
  • שתף בפייסבוק
  • שתף בוואטסאפ
  • שתף בלינקאדין
  • דברו איתנו: 03-6499997
  • כתבו לנו
מונטיזציה ביוטיוב - נוסחת הפלא של יוצרי התוכן

מוניטיזציה הינה הגדרה ליצירת מודולי רווח מאפיקי שיווק דיגיטליים, אך לא מעט אנשים העוסקים בשיווק דיגיטלי מנצלים את המודולים הללו ככלי לכל דבר.

כלי שנועד למפרסמים או לאנשי שיווק, ליזום, ליצור ולייצר הכנסה / הכנסות נוספות.

אוקיי, So far so good… אבל איך זה עובד?

 

תכל'ס - מה זה מוניטיזציה?

מוניטיזציה היא בדיוק הסיבה שמלכתחילה אנשים משקיעים בנכסים דיגיטליים מכל סוג שהוא: אתר אינטרנט, ערוץ יויטיוב, בלוג או פורטל ולמעשה כל אפיק שיווק באשר הוא.

אם שאלתם את עצמכם לא פעם ולא פעמיים איך ניתן להרוויח כסף באינטרנט? התשובה היא מונטיזציה!

ככל שנבין יותר לעומק את המודלים השונים שיש לכל פלטפורמה להציע באשר היא, כגון:

אדסנס (AdSense), שיווק שותפים, רשימות תפוצה ועוד…

 כך נשכיל לייעד כל כלי עוצמתי כזה לפלטפורמה המותאמת.

במאמר זה אתייחס לפלטפורמת יוצרי התוכן של יוטיוב ואסקור מקרוב את האופן שבו ניתן להתחיל להפעיל מונטיזציה בפלטפורמה זו.

 

ערוץ יוטיוב לא שייך רק ליוטיוברים

נתחיל מזה שלא חייב להיות יוטיובר או יוטיוברית פופולרית בכל רחבי העולם על מנת להרוויח כסף בפלטפורמה המדהימה הזו! (אני מסכים שזה מאוד נחמד) אבל אפשר גם בעזרת תחזוק ערוץ תוכן צנוע (לפחות בתחילת הדרך) לדאוג להכנסה קטנה שיכולה גם לטפוח עם הזמן.

חשוב לומר! השקעה בדיגיטל לא פועלת בלחיצת כפתור אבל זה משתלם!

אם אתה או את בעלי עסקים, מספקים שירותים או מתעסקים בתחומי בידור.

יוטיוב הינה פלטפורמה שאסור לכם לפספס!

 

3 טיפים ליצירת תוכן למתחילים

שימוש בהקלטת מסך

תוכן אותנטי מוכר! ככל שתציגו עבודות, הדרכות, או שאלות ותשובות על ידי הקלטת מסך שבו תציגו לגולשים פתרונות בצורה קלה "תוכלו לקנות את עולמכם" ביצירת אמון מול הגולשים ברשת. תוכנה מומלצת - OBS STUDIO.

 

עריכת וידאו

עריכה נכונה היא המפתח ליצירת השואו. אל תתבלבלו! שמירה על כללים בסיסיים כגון: מעברים טובים, צמצום אלמנטים, סביבה נקייה ועוד הם חלק חשוב אך השילוב בין וידאו איכותי שערוך היטב עם אפקטים מדוייקים יעשו את העבודה על מנת לגרום לגולשים שלך להיות מעורבים יותר.

 

עריכת סאונד

יוצרי תוכן כיום יודעים יותר מתמיד! סאונד מהווה סמכות גבוהה יותר מול הקהל שלכם.

תיקון של גמגומים קטנים, שתיקות מביכות, ועליות וירידות בקול מספקות לגולשים הבנה שיש מידע מהימן יותר ומקצועי, מה שגם מגדיל את האפשרות להניע לפעולה להירשם לערוץ ולגלות מעורבות רבה יותר. תוכנה מומלצת - Audacity

 

מושגי יסוד חשובים הקשורים למונטיזציה ביוטיוב

RPM - מדד הכנסה עבור 1000 צפיות בסרטונים

מושג שחשוב להבין אותו לעומק על מנת לבצע מונטיזציה איכותית ולהגדיל את ההכנסות מן הערוץ.

המדד מציג אפשרויות הכנסה מגוונות יותר לרבות: מודעות, YouTube Premium, מועדון החברים של הערוץ, Super Chat ו-Super Stickers.

  • במדד זה תוכלו לקבל נתונים על סך כל הצפיות בסרטונים + סרטונים שלא ייצרו הכנסות.

 

CPM - עלות ל-1000 חשיפות

במדד זה מוצגים הנתונים של הכנסה ממודעות ומ-YouTube Premium + רווחים לפני חלוקת ההכנסות (מדד פנימי של יוטיוב).

כמו כן, במדד זה תוכלו לראות ב youtube analytics את מידת ההשקעה של כל מפרסם בהצגת המודעות שלו לפי 2 סגמנטים:

  • עלות ל-1000 חשיפות.

  • עלות ל-1000 חשיפות על בסיס הפעלות.

חשוב לציין! יוטיוב "מתחלקת איתנו" ברווחים של הפרסומות והמודעות בסביבות כ-40% ולמעשה מה שמשאיר אותנו עם המדד הרלוונטי ביותר אלינו הינו המדד RPM.

 

ועכשיו בעברית

צפיות: כמות הפעמים שצפו בסרטון.

חשיפות של מודעות: כמות הפעמים שצפו במודעות בודדות בסרטונים.

מספר משוער של הפעלות שמייצרות הכנסות: מדד המציג את כמות הפעמים שצפו בסרטון שלכם כולל מודעות.

לדוגמא: במידה וצפו בסרטון 20 פעמים ו-10 פעמים מן הצפיות כללו מודעות – יהיו לכם 20 צפיות ו-10 הפעלות שמייצרות הכנסות וכן על זו הדרך.

 

מונטיזציה ביוטיוב - קריטריונים התחלתיים

על מנת שתוכלו להפעיל מונטיזציה ביוטיוב עליכם לדאוג למספר קריטריונים:

  • 1000 + נרשמים בערוץ.

  • לפחות 4000 שעות צפייה בערוץ.

  • אישור של יוטיוב על מנת לזהות שמדובר בפרופיל יוטיוב אמיתי עם תוכן לא פוגעני או שלא עומד בתקנים.

 

על מנת לבצע הפעלת מונטיזציה ביוטיוב כל שעליכם לעשות הינו להיכנס בסרגל שמופיע בצד ימין ב- youtube studio על מנת לעקוב האם אתם עומדים בתנאי הסף + לוודא שמופיע סימן וי ירוק על כך שיוטיוב תדאג לשלוח אימייל עם התראה כאשר תגיעו לקריטריונים מותאמים.

 

3 טיפים חשובים בנוגע למונטיזציה ביוטיוב

תוכן רלוונטי

ככל שתשקיעו בתוכן בעל תחרות ועניין, תגדל הסבירות שמפרסמים "יריבו" על שטח הפרסום שלכם בערוץ. (בהנחה שהסרטון שלכם בעל תוכן מעניין ומונגש בצורה נכונה עבור הקהל אליו הוא פונה).

 

סוג הקהל

ככל שהערוץ שלכם פונה לקהל שידוע כקהל מעורב הכוונה: נרשם לערוץ ועדכונים (הפעמון בצד) עושה לייקים, צופה יותר בסרטונים ומגיב, (בדרך כלל נוער וילדים יותר פעיל בסגמנט זה).

כך תגדילו את מדד ה RPM.

 

יותר מודעות יותר כסף - משוואה מאוד פשוטה!

ניהול ערוץ יוטיוב בחלק של ה monetization ב- Youtube studio מאפשר לכם להחליט מתי יוצגו המודעות, איך יוצגו המודעות ואפילו להפעיל מודעות "ללא דלג".

חשוב לציין! זה נכון שנרצה להגדיל את 2 המדדים המפורסמים: CPM + RPM אך לא בכל מחיר!

אם נציג עבור הגולשים שלנו מודעות ללא דלג, במקומות שחווית המשתמש נפגעת קשות כזו שתציק לקהל שלנו אנו עלולים לפגוע באמינות של הקהל שלנו ושל קהלים נוספים. (לא מומלץ!).

 

גוגל AdSense והקשר ליוטיוב

על מנת שתוכלו לקבל את הכסף יש צורך בחיבור ואימות של חשבון היוטיוב ויצירת חשבון אדסנס.

 

איך זה מתבצע?

קודם כל, במידה ויש ברשותכם חשבון אדסנס מאומת, היכנסו למונטיזציה בסרגל בצד ימין בערוץ בעברית או באנגלית בצד שמאל.

שם תוכלו למצוא האפשרות בכרטיס "מצטרפים לתוכנית Google AdSense" את הכפתור "התחלה", לחצו עליו.

בוחרים את חשבון הגוגל המשויך לחשבון גוגל אדסנס הקיים, לאחר מכן תועברו לדף הרשמה, יש לוודא שכתובת המייל המוצגת בראש הדף היא הכתובת הנכונה ולהחליף במידת הצורך על ידי "שימוש בחשבון אחר".

מבצעים שיוך, המערכת תעביר אתכם חזרה ליוטיוב סטודיו ובשעה טובה! אפשר להתחיל להרוויח כסף.

 

ומה אם אין ברשותי חשבון גוגל אדסנס קיים?

למעשה התהליך די דומה, רק שבמקום לקשר לחשבון קיים, יש לבחור בחשבון אליו נרצה לקשר וליצור את חשבון הגוגל אדסנס החדש.

לאחר מכן מזינים פרטים ליצירת קשר * חשוב למלא פרטים מדויקים בדומה לגוגל מיי ביזנס.

בסוף התהליך תוצג הודעה שמאמתת את הבקשה, עכשיו נותר לחכות מספר ימים עד אשר תקבלו הודעת מייל לתיבה.

 

לסיכום

בכל הקשור למונטיזציה ביוטיוב המטרה היא להרוויח כסף מן הערוץ על ידי: מודעות, שטחי פרסום וכל מה שהזכרנו.

יחד עם זאת, כבעלי עסקים בעידן הרשתות החברתיות שימוש בפלטפורמת יוטיוב כדי למקסם גם את הנוכחות הדיגיטלית של העסק היא דבר הכרחי ומהותי.

בסופו של דבר, מודל מונטיזציה של יוטיוב מאפשר לכל אחד ואחת הזדמנות להפיק רווחים ולהיות מתוגמלים על יצירת תוכן מעניין, "בועט" ובעל ערך גבוה.

שם המשחק הינו בכוונת הגולש או קהל היעד!

שילוב של יצירת תוכן איכותי, מעניין ורלוונטי עבור קהל היעד שלנו + קידום מותג בערוץ הם המתכון המנצח.

בהצלחה!

לקבלת ייעוץ והצעת מחיר, השאירו פרטים:

המתינו...
שתף מונטיזציה ביוטיוב - נוסחת הפלא של יוצרי התוכן:
תודה על הדירוג, דירגת:
מדרגים: 2  ממוצע: 5
כל הזכויות שמורות - פולפאוור בע"מ, חברה לבניית אתרים, קידום אתרים, מיתוג עסקי ושיווק דיגיטלי