מרגע שבניתם אתר אינטרנט לעסק, אתם צריכים למלא אותו בתוכן. התוכן הזה צריך להכיל מידע על העסק, על השירותים שהוא מציע לקהלים שלו, מידע על דרכי התקשרות ועוד.
לצד כל האינפורמציה החיונית הזו, באפשרותכם לנצל את הנכס הדיגיטלי שיצרתם על מנת להגדיל את מכירות העסק, למשוך לקוחות נוספים, לקדם מוצרים ואפילו להפיץ אג'נדה כלשהי.
על מנת שתוכלו להפוך את האתר שלכם למקום שרבים מגיעים אליו ו"מבלים בו" עליכם ליצוק לתוכו תוכן איכותי, כזה שגם יהיה רלוונטי לגולשים, גם יעניק להם ערך מוסף, וגם ייתן לאתר שלכם דחיפה אל התוצאות הגבוהות במנועי החיפוש.
מהו תוכן אתר באיכות גבוהה?
קיימים סוגים שונים של תכנים שתוכלו לשלב באתר שלכם.
- פרויקט עיצוב לוגו
אומרים שתמונה שווה אלף מילים, ובעידן הדיגיטלי זו אמירה מדויקת. אנשים מקבלים אינפורמציה רבה מתמונות, ובאפשרותכם לנצל זאת גם על מנת להעביר מסרים וגם על מנת להמחיש את המסרים שהאתר נועד להעביר.
- אינפוגרפיה
אינפוגרפיקות הן מעין תרשימים שנועדו להעביר הרבה מידע באופן ידידותי, מעניין ומתומצת. באמצעות אינפוגרפיקה ניתן להציג מידע על ציר זמן, תוצאות סקרים או מחקרים שונים, התפלגות נתונים ועוד. לעסקים מתחומים שונים כמו שוק ההון והפיננסים לדוגמה זו עשויה להיות דרך נפלאה להציג מידע רלוונטי למשתמשים.
- ביקורות/ המלצות
עדויות של לקוחות מרוצים הן בין הדרכים הטובות ביותר לקדם את העסק. בין שמדובר בעסק שמציע שירותי הסעדה או בחנות הלבשה אינטרנטית, המלצות הגולשים וביקורות מעניקים ללקוחות חדשים בטחון לבצע רכישה או להזמין את השירות.
- קטעי עיתונות ויח"ץ
אתר האינטרנט הוא פלטפורמה נהדרת להציג סקירות תקשורתיות באופן מרוכז. זה מועיל לתדמית של העסק, מחזק את המותג ומציג את האתר באופן מקצועי ואמין יותר.
- סרטונים
בשנים האחרונות עולה כמות הצפיות בסרטוני רשת. למעשה, הסרטונים תופסים נתח אדיר מתעבורת הרשת, ולכן ככל שתשכילו לנצל אותם לטובת קידום האתר שלכם, כך תיטיבו לראות את התוצאות האדירות שהם יעניקו לכם.
מה זה SEO?
המשמעות של SEO היא 'אופטימיזציה למנועי החיפוש'. הכוונה היא לתהליך שנועד להגדיל את תנועת הגולשים באתר על ידי קידומו אל תוצאות החיפוש הראשונות ב- SERP, שהוא דף התוצאות שמופיע במנוע החיפוש לאחר הקלדת שאילתא.
באופן אידיאלי יש לתכנן את אסטרטגיית ה- SEO סביב אסטרטגיית התוכן. לשם כך נדרשים 3 אלמנטים:
- מילות מפתח
- קישורים
- תוכן איכותי שיתחבר עם אסטרטגיית התוכן
החשיבות של תוכן אתרים איכותי
יצירת תוכן איכותי צריכה להיות הבסיס של אתר האינטרנט והמבנה שלו. זו הדרך הטובה ביותר להבטיח שנעשה שימוש באסטרטגיית מילות המפתח הרלוונטיות בכל תוכן.
תוכן איכותי מסייע למצוא את קהל היעד הנכון לאתר ולפעול במטרה לגרום למשתמש לנקוט פעולה באתר. הסיכוי שמשתמש ישתף את התוכן של האתר גדל אם יש לו ערך עבורו. אולם, יצירת תוכן בעל ערך מועילה לדירוג האתר לא פחות מאשר למשתמש, שכן גוגל משתמשת באיכות התוכן ובקישורים שבו כדי לקבוע את הדירוגים ב- SERP.
אסטרטגיית תוכן איכותי מסייעת לייצר שיעורי קליקים גבוהים וקישורים נכנסים. ככל שיותר משתמשים יבקרו באתר ויצרכו ממנו יותר תוכן (יצפו בסרטונים, ידפדפו בבלוג וכדומה, גוגל תבחין בכך ותשפר את דירוג האתר, מכיוון שהוא ייחשב לרלוונטי עבור החיפושים של הגולשים.
קידום אתרים ללא תוכן איכותי הוא כמו גוף נטול נשמה, ולא משרת את המטרה. תוכן איכותי הוא בעל ערך ליצירת מודעות טובה יותר למותג ולהצגת העסק כאוטוריטה מובילה בענף הפעילות שלו.
העדפות המשתמשים משתנות. חלקם מעדיפים סרטונים, אחרים נהנים לקרוא את התוכן, ויש שמאמינים לפרטים טכניים יותר מאשר להמלצות הגולשים. על ידי שילוב של תוכן איכותי ניתן לספק חווית משתמש טובה לכל גולש, ובכך לתרום לקידום האתר.
לסיכום
תוכן באיכות גבוהה מושך את המשתמשים לאתר וגורם להם לדבר על המותג ולעסוק בו. שיווק באמצעות תוכן הוא אסטרטגיה יעילה הן עבור עסקי B2B והן לעסקי B2C, כל עוד מקדישים את הזמן לביצוע מחקרים ולבניית תוכנית תוכן יעילה, אשר בלעדיה, העסק יתקשה לצמוח בעידן הדיגיטלי.