השוק מוצף במתכנתים, וכמעט כל טינייג'ר שמכור למסך יודע איך לעבוד עם קוד פתוח ולעשות מזה קצת כסף. אבל בניית אתרים היא עבודה הרבה יותר מורכבת מכתיבת קוד, והיא דורשת התאמות רבות לצורכי הגולשים בעידן הדיגיטלי. כמו כן, לכל סוג לקוח חשוב להתאים את סוג האתר שנכון עבורו, ומכיוון שסוגי אתרים שונים הם בעלי מאפיינים שונים, חשוב שלמתכנת תהיה יריעה רחבה של ידע, ושמזוודת הכלים שלו תכיל הרבה יותר מכמה טמפלטים מוכנים מראש. אז אספנו את מיטב המוחות שלנו, שהספיקו לצבור קילומטראז' של שנים בתחום בניית אתרי אינטרנט, כדי לנדב לכם טיפים לבניית אתרים.
המלצה שלנו - הוסיפו את המאמר כבר עכשיו למועדפים שלכם, זה הולך להיות מדויק ואיכותי.
טיפים לבניית אתרים - השילוש הקדוש שכמעט לא תמצאו בשום מקום
אם נודה באמת, יש לא מעט מתכנתים מצויינים בשוק, כאלו שיודעים איך לכתוב קוד לכל בקשה, צורך ומשאלה, מה שהופך את האתר לסופר פונקציונלי. אבל על מנת להגיע עם האתר למקומות הגבוהים במנועי החיפוש שברשם גוגל, הוא חייב גם להיראות טוב מבחינה עיצובית, ועבודה גרפית רחוקה שנות אור מעבודת התכנות. האם קל למצוא מתכנתים שהם גם מעצבים בחסד? פה העניין מתחיל להיות קצת יותר מורכב. ובגלל שאנחנו פרפקציוניסטים, וממש מתעקשים להשיג את הכי טוב שיש, אז אנחנו יודעים, שאתר איכותי צריך להיות גם שיווקי.
בשביל לבנות אתר ממש מוצלח צריך 3 דברים:
- מתכנת מקצועי בעל ניסיון
- מעצב גרפי בחסד עליון
- גאון שיווק דיגיטלי
פיתוח טכנולוגיות בהתאם לסוג האתר
יש אתרים מורכבים יותר ומורכבים פחות, אתרים שונים דורשים פיתוח טכנולוגיות שונות, ולכן חשוב לבחון מספר דברים:
- מה נועד האתר להשיג?
- האם נחוץ חיפוש קולי?
- האם האתר צריך לאפשר רכישה מקוונת?
- האם יש צורך בעדכון האתר באופן תדיר?
- האם נחוצה באתר תמיכה בכמה שפות?
כל השיקולים הללו ועוד רבים אחרים צריכים להילקח בחשבון, וחשוב שהמתכנת ידע על כולם לפני תחילת העבודה, על מנת לקבוע באילו טכנולוגיות לבניית אתרים ייעשה שימוש ולהימנע מאתר סבוך וכבד ומעבודה כפולה.
זה המקום לציין את חשיבותה של מערכת הניהול באתר. כדאי לבחור גם מערכת ניהול שמתאימה לצורכי האתר, שכן מערכת לאתר מכירתי שונה ממערכת לאתר תדמיתי, אופן הניהול של המערכות שונה, והמענה שלהן לצרכים שונים נבדל גם הוא.
נגיש וגמיש
נגישות אתרי אינטרנט כבר אינה מותרות מאז שיצא חוק הנגישות באתרי אינטרנט בשנת 2016, על פיו כל אתר נדרש להיות מונגש ללקויי ראייה, שמיעה ובעלי מוגבלויות, המתקשים להשתמש בעכבר. החוק מחייב את המתכנתים ומעצבי האתרים להתחשב בגופנים ובצבעים שנבחרים לעיצוב האתר, כך שיהיו נוחים ובולטים לקריאה, ולוודא שניתן לבצע פעולות כמו הורדת טפסים, מילוי פרטים וכדו' באמצעות הקלדה בלבד. כמו כן, יש לתת אפשרות להורדת תוכנת שמע, שמקריאה את הכתוב באתר או מתארת את הפרטים הוויזואליים. לצפייה בתקנות השונות ניתן לבקר באתר של משרד המשפטים.
התאמת האתר לפורמטים שונים מכונה גמישות או רספונסיביות. מתכנתים נדרשים כיום לבצע התאמות לרזולוציות של המסכים השונים (טאבלטים, ניידים, נייחים וכו'), וכך לא לפגוע בחוויית המשתמש, שהנה חיונית מאוד להצלחת האתר. מתכנת שלא ישכיל לעשות זאת יבנה אתר, שהתוכן בו לא נוח לקריאה, התמונות בו חתוכות או שהן מוצגות ברזולוציות נמוכות, ואין שום גולש שירצה לבלות באתר שכזה.
מהתכנות לשיווק, ומהשיווק למכירה
אתרי אינטרנט הם כלי השיווק החזק ביותר כיום בזירה הדיגיטלית, האתר הוא כרטיס הביקור הדיגטלי שכל בעל עסק חייב להחזיק באינטרנט (במקום בארנק). מכיוון שכל אפיק אחר של שיווק דיגיטלי נועד להפנות את הגולשים ישירות אליו, ולכן אתר טוב הוא אתר שנבנה בהתאם לצורכי השיווק של המפרסם. מה זה אומר? שחייבים ליצור אופטימיזציה ברמה גבוהה, כלומר, לבנות תשתית מושלמת לקידום שיגיע מיד עם העלת האתר לרשת.
מהמיתוג לעיצוב האתר
אתר אינטרנט טוב יתכתב עם מיתוג העסק המפרסם, ועיצובו יתבסס על השפה והאייקונים על מנת ליצור בידול ואחידות בפרסום. כמו כן, בכל דפי האתר יישמרו כללי עיצוב זהים והמיתוג יוצג באופן אחיד על מנת שלא ליצור דיסוננס בקרב המשתמשים.
מה למדנו כאן?
יכולנו להעמיס כאן עוד המון טיפים לבניית אתר, ובעוד לא כולם יודו באמת, אנחנו יודעים היטב מה באמת חשוב כשבונים אתר אינטרנט בעידן המודרני.
אז לסיכום, על 3 עקרונות עומד האתר: תכנות, עיצוב ושיווק. השאלה מי מהם בא קודם דומה לשאלת הביצה והתרנגולת, אך אם תשכילו לאתר אחר חברה שמביאה לכם את השילוב המושלם הזה, סביר להניח שהאתר שלכם בידיים טובות. אתם מוזמנים להתרשם מתיק העבודות שלנו! אין צורך להרחיב במילים, אתם כבר תבחינו.