כל אדריכל זקוק לאתר אינטרנט איכותי, שייצג אותו באופן מרשים ומעורר השראה בפני לקוחות פוטנציאליים. בעוד שף יכול לתת ללקוח פוטנציאלי לטעום מהמנות שהוא מכין ומעצב בגדים יכול לתת ללקוח למדוד את הבגדים שהוא מעצב, האדריכל לא יכול תמיד לגשת עם הלקוחות שלו לפרוייקטים שהוא פיתח מפאת המרחק או חוסר הזמינות. לכן כל אדריכל זקוק לאתר שיציג את תיק העבודות שלו בצורה הטובה ביותר ובמקביל ישרת אותו כמו שאתר אינטרנט נועד לשרת כל איש מקצוע, ולהזרים אליו לקוחות חדשים. אז מה חשוב לנו במיוחד בעת בניית אתרים לאדריכלים?
ארבעת המרכיבים החשובים ביותר בבניית אתרים לאדריכלים
- תשתית לשיווק: אתר אינטרנט שמציג עסק שמטרתו להרוויח יותר, חייב לכוון לשיווק. זה מתחיל בעיצוב שמתכתב עם המיתוג של העסק, ממשיך במבנה האתר ובהכוונת הגולשים דרך משפך השיווק באמצעות תוכן נכון ומגיע עד לאופטימיזציה של האתר למנועי החיפוש. כשעושים לאתר שיווק דיגיטלי בצורה נכונה, הוא יכוון גם לקהל היעד הרצוי לאדריכל, ויזרים אליו רק לקוחות פוטנציאליים. אתר שמצליח להביא את תנועת הגולשים הרצויה, לבצע המרות ולהפוך משתמשים ללקוחות בפועל מצליח בזירה השיווקית ומניב הצלחה לבעליו.
- גלריית תמונות: אין טוב יותר ממראה עיניים, ומכיוון שהלקוחות המתעניינים לא תמיד יכולים לראות את התוצרים של האדריכל במיקומם הפיזי, כדאי שיוכל להציג תיק עבודות מייצג ככל שניתן. תמונות באיכות גבוהה, שמוצגות ברזולוציה גבוהה ומותאמות למכשירים השונים הנן הכרחיות. מאחר והמשתמשים צורכים מידע מהרשת דרך מכשירים שונים (מחשבים ניידים, מחשבים נייחים, טאבלטים, סמארטפונים ועוד) נדרשות התאמות לכל סוגי המסכים על מנת להימנע מתמונות חתוכות או מפוצלות, שיגרמו לנטישת האתר.
- אפשרויות שיתוף וניהול קבצים: לקוח שראה עיצוב מיוחד או שהצליח לקבל השראה מהאתר של האדריכל ירצה לשתף זאת, ולשם כך נחוצה טכנולוגיית פיתוח מתקדמת, שמאפשרת גם פונקציות מתקדמות נוספות, ביניהן מערכת ניהול ידידותית למשתמש, שמאפשרת לבעל האתר לנהל אותו ללא כישורים מיוחדים. על ידי מערכת ניהול קלה לתפעול, יוכל האדריכל לנהל את התכנים באתר ולהוסיף בכל עת תמונות של פרויקטים חדשים לגלריית התמונות.
- עדכונים: בהמשך לסעיף הקודם, עדכונים שוטפים הנם הכרחיים באתרי אדריכלות, כיוון שאופנה וטרנדים תמיד משתנים, ואדריכל שמוותר על עדכון האתר בחידושים שבענף נשאר מאחור. עדכון האתר נעשה באמצעות הזנת תמונות מפרוייקטים חדשים ועל ידי הוספת מאמרים בבלוג האתר, דרכם ניתן לחשוף טיפים מקצועיים, מדריכים שונים וחידושים בתחום האדריכלות והעיצוב. בתכנים הללו מומלץ לעשות שימוש גם לצורך שיווק האתר והעסק ברשתות החברתיות ובניוזלטר ובאמצעות שיתוף קישורים באתרי נושא מובילים בענף. כל אלו יובילו תנועת גולשים חדשה לאתר, ויתרמו למימוש הפוטנציאל העסקי שבו.
ארבעה עקרונות שכדאי ליישם באתרי אדריכלות
- הלקוח מתעניין בתוצאה הסופית, ולכן הכי חשוב להציג את היצירות הטובות ביותר, ולהעביר את הסיפור דרך התמונות.
- בצמוד לתמונות אפשר להוסיף טקסט קצר, שמתאר את תהליך העבודה והאתגרים שניצבו בפני האדריכל במהלך ביצוע הפרויקט. חשוב לא להכביר במילים, כיוון שהלקוח לא מעוניין בסיפור שמאחורי כל פרויקט. טקסטים ענייניים יכולים להדגיש נקודות ספציפיות, אך לא צריך להרחיב יתר על המידה על מנת לתת למשתמשים להתרשם מהמוצר עצמו ולא מהסיפור שעומד מאחוריו.
- התאמת המיתוג לקהלים אליהם פונה האדריכל תמשוך אליו את הקהל אתו הוא מעוניין לעבוד. בדומה לסגנון העבודה של האדריכל יש לבחור מיתוג נכון ומתאים ולאחריו את עיצוב האתר, שישדר בנראות שלו את הסגנון העיצובי של האדריכל.
- אתר טוב מצליח להציג את יכולותיו המקצועיות של האדריכל, החל משרטוט תכניות, דרך קשרי עבודה ועד לגימורים הסופיים.
אדריכלות אתרים
חברת פולפאוור מתמחה בבניית אתרי אדריכלים, לא סתם שמנו רץ לפנינו כבר 15 שנה, ובדומה לאדריכלים, גם לנו יש תיק עבודות שמדבר בעד עצמו. אתם מוזמנים להתרשם ממנו ממש כאן.